Obchodníci sa museli za posledný rok výrazne prispôsobiť zmeneným podmienkam na trhu spôsobené súčasnou koronakrízou. Nové hygienické nariadenia, obmedzený predajný čas, či zúžený sortiment im však nebráni v tom, aby slovenským zákazníkom poskytovali nové služby, či otvárali nové prevádzky.

Lidl inovuje a zvyšuje počet predajní

Jednou z nich je spoločnosť Lidl, ktorá má na Slovensku od polovice decembra už 147 predajní, najnovšiu otvoril v bratislavskej mestskej časti Podunajské Biskupice. V hlavnom meste má diskont už 18 predajní, v tej najnovšej zamestná 35 ľudí. V roku 2020 otvoril Lidl osem predajní (predtým v Žiline, Topoľčanoch, Zvolene, Trenčíne, Novom Meste nad Váhom, Prešove a Košiciach) a vytvoril stovky nových pracovných. Zároveň ide o najvýznamnejšiu expanziu Lidla od roku 2009. Obchodný reťazec zároveň pokračuje aj v modernizácii už existujúcich prevádzok.

„Našim hlavným cieľom je ponúkať zákazníkom kvalitný sortiment za čo najvýhodnejšie ceny a umožniť im rýchly, pohodlný a bezpečný nákup. Aj v tejto predajni platí Lidl garancia nečakania na pokladniciach, čo je spolu s preventívnymi hygienickými opatreniami dôležitou súčasťou ochrany zdravia našich zákazníkov i zamestnancov,“ uviedol Radoslav Leško, obchodný riaditeľ Lidl Slovenská republika.

Najnovšie predajne nemeckého predajcu sú technologicky najmodernejšie. Sú vybavené energeticky úspornými LED technológiami pri osvetlení a viac denného svetla v nej zabezpečí presklená fasáda. Súčasťou vzduchotechniky sú výkonné filtre, ktorých účelom je lepšie zachytávanie nového koronavírusu tak, aby sa vo vyčistenom vzduchu nedostával späť do predajne. Aj v tejto predajni platia všetky preventívne hygienické opatrenia, vďaka ktorým Lidl ako prvý predajca potravín na Slovensku obstál v hygienickom audite nezávislého kontrolného orgánu TÜV SÜD. Novinkou sú elektronické cenovky pre sortiment ovocia a zeleniny, ktorých výhodou je úspora papiera, ako aj jednoduchšia orientácia pre zákazníkov a obsluha pre personál. Na vybraných parkoviskách sa nachádzajú aj nabíjačky pre elektromobily, ktorá bude pre zákazníkov k dispozícií bezplatne. Lidl na Slovensku v 147 predajniach, troch logistických centrách a na centrále zamestnáva viac ako 5-tisíc ľudí.

Tesco sprístupnilo online predaj v nových mestách

Britský reťazec výrazne rozšíril pokrytie služby, ktorá je tak od Vianoc k dispozícii už pre 2,8 milióna Slovákom, resp. 1,1 milióna domácností naprieč celým Slovenskom. Výhody Tesco Online nákupov sú dostupné už aj pre zákazníkov napríklad v Dunajskej Strede, Brezne, Liptovskom Mikuláši, či ďalších mestách a obciach. Navyše, reťazec opäť posilnil kapacitu služby v existujúcich lokalitách – v medziročnom porovnaní je dostupných 90 % dodacích časových úsekov navyše.

Reťazec prináša zákazníkom jednoduchý a bezpečnejší nákup vďaka službe Online nákupy. Tie sú skvelou pomocou pre všetkých nakupujúcich, ktorí si chcú nakúpiť z pohodlia domova čerstvé i trvanlivé potraviny či ďalšie potrebné výrobky. Výhodou online nákupu v súčasnej mimoriadnej situácii sú komfort, úspora času či bezpečná donáška.

„Zákazníkom aj v súčasnej mimoriadnej situácii prinášame všetko potrebné pod jednou strechou – či už v našich 153 obchodoch rozličných formátov naprieč krajinou alebo pohodlne dostupné cez internet vďaka obľúbeným online nákupom,“ hovorí Martin Kuruc, výkonný riaditeľ Tesca na Slovensku.

Reťazec sprístupnil Tesco Online nákupy ešte na konci minulého roka v nasledujúcich mestách: Dunajská Streda, Gabčíkovo, Nové Zámky, Topoľčany, Bánovce nad Bebravou, Žiar nad Hronom, Brezno, Detva, Hriňová, Liptovský Hrádok, Liptovský Mikuláš. Pribudlo aj pok

rytie mnohých ďalších lokalít. Zákazníci si dostupnosť služby vo svojej lokalite môžu overiť jednoducho podľa PSČ a miesta bydliska na webstránke služby.

BILLA predstavila na jeseň nový koncept

Spoločnosť BILLA otvorila ešte koncom septembra svoju prvú prevádzku miniBILLA na Horehroní, v obci Valaská. Predajný koncept zákazníkom prináša kvalitný a rýchly nákup za dostupné ceny a viac možností nakupovania v menších regiónoch. Obchod sa vzhľadom na malú predajnú plochu orientuje na základný tovar bežnej spotreby a čerstvosť. Spoločnosť BILLA doteraz na Slovensku pôsobila len vo väčších a stredne veľkých mestách, kde v podobe supermarketov ponúkala zákazníkom široký sortiment potravín, drogérie a potreby do kuchyne či domácnosti. Novým konceptom predajne miniBILLA sa chce spoločnosť priblížiť spotrebiteľom v menších mestách a obciach, ktorí často nemajú pri nakupovaní vo svojom okolí možnosť výberu.

„Týmto krokom rozširujeme svoje pôsobenie na trhu. Väčší výber aj prirodzená konkurencia pomôžu hlavne spotrebiteľom, pretože aj vďaka tomu sa bude kvalita služieb a produktov držať na vyššej úrovni. Čerstvosť a výber potravín by nemali byť výsadou len veľkých miest, ale samozrejmosťou,“ upresňuje zámery spoločnosti BILLA generálny riaditeľ Dariusz Tomasz Bator.

Predajňa miniBILLA zákazníkom ponúka základný tovar dennej spotreby, pričom sa sústreďuje na kvalitné čerstvé výrobky, aj od slovenských dodávateľov. V regáloch nebudú chýbať ani potraviny obľúbených privátnych značiek reťazca.

Súvisiace články
Latest Posts from Urbanfit.sk

Pridaj komentár